نقش تلفن های همراه در کشاورزی

تا همین چند دهه پیش گوشی ها همراه فقط به عنوان یک نوع تلفن بی سیم شناخته می شد . اما با توسعه این تلفن ها و با تجهیز آن ها به انواع دوربین ها پیشرفته ، جی پی اس ، اینترنت و….. این روزها این وسیله ارتباطی در زمینه های مختلف پرکاربرد و حتی ضروری شده است.

این ضرورت در بخش کشاورزی نیز آرام آرام دیده می شود. به طوری که نسل جوان و افرادی که از این وسیله ارتباطی استفاده می کنند چندین گام از کشاورزان سنتی جلوتر هستند و معمولا کشاورزی پر ثمرتر و سود آورتری دارند. در حقیقت این امر به واسطه دسترسی بهترکشاورز به دانش و فناوری هاروز و اطلاعات مورد نیاز از طریق تلفن همراه حاصل می شود. در ادامه این مقاله به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

۱. دسترسی به آمار هواشناسی کشاورزی از طریق موبایل

از دیرباز کشاورزان می دانستند وضعیت جوی و اب و هوا می تواند بر روی تولید محصول و مراحل کاشت ، داشت و برداشت موثر باشد. امروزه اپلیکیشن ها و سایت  های هواشناسی  و هواشناسی کشاورزی فراوانی وجود دارد که کشاورز می تواند با دسترسی به آن ها اطلاعات مناسبی در مورد وضعیت جو و اب و هوا بدست بیاورند. این امر موجب می شود کشاورز با اطلاع از دما محیط ، دما خاک ، زمان بارندگی و تکرگ  و… بتواند عملیات هایی نظر شخم و خاکورزی ، کاشت ، ابیاری ، سمپاشی ، کود دهی و برداشت و انبارداری را در مناسبترین زمان ممکن انجام دهد و در نتیجه با مصرف نهاده ها به صورت بهینه تر به مناسبترین عملکرد کمی و کیفی دست یابد.

فروش محصولات از طریق اینترنت

عرضه محصولات کشاورزی شاید همیشه برای کشاورزان و باغداران دغدقه بوده است ، این در حالی است که این روزها نرم افزارها و اپلیکیشن ها متعددی وجود دارد که کشاورزان می توانند محصولات خود را بر روی ان ها عرضه کنند.

خرید بذر ، نهاده ها و ماشین آلات

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *